måndag, november 17, 2008

Blandade kvällsaktiviteter

Vad gör Jon på kvällarna när han inte jobbar, kanske ni undrar. Här är en lista på utvalda aktiviteter sista veckorna.
  • Går på konsert: Detektivbyrån (om ni är trogna läsare vet ni det).
  • Går på konsert: Jämtkväll med Christina Kjellsson, Björn Gidlund och Mikael Eklöv.
  • Går på teater: Klungan, det är vi som är hemgiften.
  • Blir dubbad - jag och 100 andra skriver på ett kontrakt om att cykla 60% av jobbresorna under vintern. I utbyte får vi vinterdäck till cykeln och en cykelhjälm samt ska rapportera vårt cyklande. Kontrakt. Det är vad jag behöver för att verkligen få mig upp på cykeln när det är kallt.
  • Går tangokurs i vals och milonga. Alltså, det är en förening för argentinsk tango som har kurs i hur de (förut) dansar/dansade vals i där man också dansar tango. Man dansar tango till valsmusik, om ni frågar mig.
  • Går på konsert: Ale Möller, Aly Bain och Bruce Molsky.
  • Går på föräldragrupp (Ok - eftermidagsaktivitet.)
  • Se på Star Trek.
  • Fastna framför datorn.
  • Köra bil. Åkte hem från Sveg igår. Bilen snittade under halvlitern tor Östersund-Sveg. Såatte.
För övrigt har jag varit förkyld och för en gångs skull sjukskrivit mig och förkylning gick över på ett kick men jag förstår fortfarande inte hur det fungerar med karensdagar när man jobbar 8-17. Har pratat med en från löneavdelningen och en från personalavdelningen och de vet inte heller - i Östersunds kommun. Det jobbar 5000 pers åt Östersunds kommun. Hur kan de inte veta detta?

Etiketter: , , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Anna Maria said...

Hur var Klungan?
Stor artikel i DN för nån dag sen och vi blev lite sugna på att se dom i Stockholm.

18 november, 2008 15:03  
Blogger Jon Söder said...

Jag gillade några delar helskarpt, men var delvis inte riktigt på humör. En del saker gick lite på tomgång. Jag längtade efter att se en längre grej med dem istället för sketcherna. För mig var det inte riktigt värt det, men det kanske hade med dagsformen att göra.

18 november, 2008 21:10  

Skicka en kommentar

<< Home