tisdag, oktober 14, 2008

Loe, Viktor Johansson och en Peugeot 406

Jo så att...
  • Det ska väl inte stå på innan jag har en egen stadsbuss i Linköping. Se kommentarerna i förra inlägget.
  • Grannarna ska flytta. Våra söta snälla grannar. Förra veckan knäppte en mystisk man i kostym kort på deras hus. Nu ligger det ute på Hemnet och vi vet inte vad som hänt. Så, kamrater - köp det - vi behöver nya söta snälla grannar.
  • Jag blir sugen på att läsa Erlend Loes nya Kurtbok. För övrigt har jag legat av mig på Loefronten. Förut läste jag böckerna innan de kom på svenska, men senaste boken om tjejen som vill ta självmord har jag inte hunnt med. Volvo lastvagnar var lite av en besvikelse som jag inte hämtat mig från.
  • Viktor Johansson som gick skrivarlinjen samtidigt med mig ska komma med en roman i veckan. Han som bara skrev för mig helt obegriplig poesi och sen kom ut med en poesisamling, fick Borås tidnings debutantpris, startade ett poesifanzine på nätet och nu recenserar i både Aftonbladet och HD (jag antar att det är Helsingborgs Dagblad). Jag vill också vara lite driftig och självgående. Han föreslår att jag ska skriva en kvart om dagen.
  • Bilen alltså - en Peugeot 406. Jag kände inte alls till den innan vi började vår quest for the ultimate second hand familjenorrlandsbil. Jag vet fortfarande inte om vi gjort rätt. Bil verkar överhuvudtaget vara en ganska dålig affär och nu har vi tre. Nån som vill köpa en 740 från -86? Kommer jag någonsin att lära mig att stava till peschå eller pugurt? Franska alltså.

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Blogger Anna Maria said...

Loes självmordsbok är helt fantastisk - typ hans bästa! Jag läste den på svenska och sen gav vi bort boken. Tror nästan jag ska be brorsan att köpa den på norska åt oss.

14 oktober, 2008 14:55  
Blogger Fredrik B said...

jag vill gärna köpa en 740.
men jag får inte för ovanstående kommentator/har inte råd/behöver den inte.
det finns många - ja vänner till mig faktiskt - som gillar pegutt 406.

14 oktober, 2008 23:12  
Blogger Jon Söder said...

Fredrik B: visa lite självständighet nu. Klart du behöver en 740!

Anna-Maria: Låt din man vara en man!

15 oktober, 2008 10:27  
Anonymous Anonym said...

Ett utmärkt val. Det är ju en Citroën Xantia fast billigare.

http://helgo.net/ikon/full.php?p=/e/bilderbok/2004/sommar/pingstflytt30/IMGP4345.jpg

15 oktober, 2008 11:37  

Skicka en kommentar

<< Home