torsdag, oktober 02, 2008

Jobba hemma

Petra har tagit med sig jobbet hem. Inte bara papper och dator den här gången utan också en fem, sex medarbetare. Jag kokar kaffe och ställer fram fika och håller mig undan. Samtidigt som jag på håll hör dem diskutera och jämför det de säger med Petras berättelser från jobbet. Visserligen går jag runt och iakttar folk hela tiden - men de här människorna är ju en så stor del av hennes vardag och den hör jag alltid ur hennes perspektiv. Nu får jag höra dem från när jag stökar i köket och när jag fikar med dem.

Grävskopan jag tog kort på sist la inte asfalt. Den fräste upp gatan lite mer än innan. Nu lägger de asfalt i regn och höstrusk. Till er tjänst har vardagspaparazzin Jon förevigat detta. Jag förstår att det är spännande för er.


Jag antar att det är såna här hårdföra män man kallar grovisar. Eller är det spadsnok? Eller är spadsnok en grovis?

Etiketter: ,