tisdag, september 02, 2008

En mysig gillestuga och ett kungarike för ett kafferep

Jag är hemma och vegeterar. Halsen är svullen och orken sådär. Ser på TV om laboratorieråttor, människans ursprung (igen) och somaliska kvinnor som chattar. Ja, jag tittar på UR. Eldar i kakelugnen så att det blir alldeles för varmt. Så för att Arvid ska få lite exlusivt mörkrostat kaffe på sin kvarn (se kommentarer till förra inlägget) kommer en ny omgång före- och efterbilder. Den här gången är det soffan som vi testade förra året med banankartonger - samt resultatet av målandet och bytet från direktverkande el till vattenburen värme.

Notera: väggfärgen, elementen, soffprototypen. Den här modellen var dock lite väl svulstig och stor.

Notera: väggfärgen, element och kopparrör, soffa med mera. Kvar att göra är sladdhärvan vid kakelugnen samt bordet som kommer att bytas ut. Vi ska ha ett högre så att vi kan dra det över benen. Vi vill kunna äta utan att söla. Övrigt: kuddarna som sticker upp bakom bordet står på en sovepuff. Den kan ställas intill soffan lite Schäslongaktigt, den kan fällas ut till säng och den kan stå själv som en liten minisoffa.

Ok, det är mysigare när det är mörkt ute, men mörkret kommer utan att man väntar på det och nu är detelva grader och regn och jag funderar på hur sjuk man ska vara för att vara sjuk från jobbet. Jag har knappt varit det och vi har ju det där med karensdagar. Idag är jag ledig ändå enligt schema, men imorgon har jag jobbdag. I väntan på morgondagen dricker jag chaite med honung och mjölk och knaprar vitlök och reflekterar över hur mycket vi är beredd att betala för ett kafferep - det som Arvid skrev i förra kommentaren. Och det är ju såklart hur mycket som helst. Vad är värt mer än raden av kafferep - att sitta med kompisar och ha det bra? Hela vår semester var ett ändå kafferep. Om det då står att det ska vara 20 muskotnötter för att det ska bli lyckat så va fan. Nog har man gjort jobbigare saker än att riva 20 muskotnötter för att få till en schysst fest.

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh va fint ni har fått till det! Ser fram emot ett besök, nån gång i framtiden!
Hoppas ni har det bra med allt...
Å krya på dig bror!

05 september, 2008 00:01  
Blogger Unknown said...

Jodå, det var mysigt/småborgerligt värre. Jobbigt det där mer sladdhärvor, verkligen. Hoppas att dammråttorna frodas och att det fastnar många kaksmulor i mattan under bordet.

Visst är jag bitter, som en muskotnöt ... men hur är det nu igen, man kan väl röka bananskal?

05 september, 2008 15:04  

Skicka en kommentar

<< Home