onsdag, augusti 13, 2008

Det är ju en dag imorgon också

Några skyltar.
RNB, AYO, UGN, UNG såg jag hem från jobbet idag. Imorse såg jag UHT och PHD. sara m kontrade i kommentarerna med KNL, som hon tyckte var snuskigt. Det enda jag kan kontra med är metaregistreringsskylten REG som jag också såg på hemvägen. Och Tomas Tejles WTF förstås.

För övrigt hade morfar sommarens bästa svar på en floskel. När vi var i Vänsjö fick vi oväntat besök av en byinnevånare som morfar på förekommen anledning frågade om han var ute och tiggde sprit. Han ville ha kaffe och satt sen och surrade. När han skulle gå sa han att nä jag säger som jag brukar säga jag Erik, (morfar), jag säger som jag brukar säga jag. Det är ju en dag i morgon också. Som sagt. Det är ju en dag imorgon också. Varpå morfar svarade: Jag vet inte jag. Se på Erik Jonsson. Han klev ur bilen och sen dog han.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

På en skruttig bil här i kvarteret: CAB.
DN:s Namn och Nytt hade förresten här om dagen också en lika uppmärksam läsare, som varit i England och sett två bilar parkerade bredvid varandra: GUD och FAN. Fan hade så klart en röd sportbil, Gud en mer ödmjuk vit lagombil.

14 augusti, 2008 08:31  
Blogger Jon Söder said...

Jag glömde en politisk korrekt bil: HBT

14 augusti, 2008 14:53  
Anonymous Anonym said...

Haha! Ganska rykande aktuellt efter Pride också.
Vår granne i gula huset, möjlig konsekvens av sommaren: TBE.

14 augusti, 2008 15:00  

Skicka en kommentar

<< Home