onsdag, augusti 20, 2008

Därför invaderade Ryssland Georgien.

Vad är det första som händer när Georgien invaderar Ryssland - i Sverige? Man börjar fundera på om ryssen kanske ändå kommer och funderar på om man ändå inte ska skjuta till lite i försvarsbudgeten. Petra är rätt så säker på att det är Bofors som peppat Ryssland till att invadera Georgien. Kanske tillsammans med andra företag i samma bransch.

Vad gäller Maud Bernhagen så har Carina tipsat om att ha lite mindre koll på folk och att hon inte vet vem Maud är. Dels har jag sett henne på TV. Dels är hon gammal kollega till Petra som även hon har ett förflutet inom sportjournalistiken. Maud jobbade på ÖP och Petra på LT. De fick åka på de där reportagen som ingen annan ville åka på. Enligt Petra hade Maud långa flätor och koftor med motiv av typen rött hus med vita knutar. Dessutom är jag begåvad med samma typ av blick eller radar som de flesta svegare är utrustad med. Det innebär av att man omedvetet hela tiden sonderar av typ alla människor som befinner sig runtomkring en själv. Det beror på att man i en ort där det inte händer så mycket alltid ska kunna redogöra för vilka som var på Konsum eller ICA eller som man såg på vägen till och från Konsum eller ICA. Man ska också ha koll på alla små och stora förändringar i omgivning eftersom de kan bli presumtiva samtalsämnen. Åtminstone för min del innebär det att jag blir trött i större folksamlingar eftersom det är så många att scanna av samt att jag ofta ser folk jag känner/känner igen även på ställen där jag inte borde göra det. Därför träffar svegare som åker till Stockholm ofta på andra svegare. Jag har till och med hört talas om svegare som åkt till New York och sprungit in i andra från Sveg. Och när man gör det har man något att berätta om när man kommer hem. För vad är väl märkvärdigast? Empire State building i New York eller en annan svegare i New York?

Etiketter: , , , ,