onsdag, september 10, 2008

Det heter inte man. Det heter jag.

Man har en kompis som medelst elektroder inopererade i hjärnan programmerar små barn till att bli goda medborgare.

Sånt händer:

  • Man går på en doktorspromovering i Uppsala.
  • Man får kartongvis med 70-talsspädbarnskläder från svärföräldrarna.
  • Man åker och spanar efter begagnade bilar på bilaffärer samtidigt som affärerna stänger.
  • Man biter sig i tungan när någon återvinner energilampor som glasförpackning på återvinningsstationen och lyckas inte säga något. Javisst, miljön och det där, men jag ska inte vara en sån där som där som rättar folk jag inte känner utan att de ber om det. Men det var inte lätt.
  • Man diskuterar abort av foster som inte följer förväntad utveckling på ett kalas och tycker diametralt olika.
  • Man sover på tåg med både öronproppar och huva över ansiktet och låtsas att man är osynlig.
  • Man dubbelbokar sociala events till höger och vänster och hoppas kunna göra allt samtidigt och det går ju sådär i vanlig ordning.
  • Man hör sin skatteverkssambo misstolka queervykortet I love my moms hos en liten kille med två mammor

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Fredrik B said...

Jons tapet at its best!

10 september, 2008 20:41  
Blogger Jon Söder said...

Man kan se att det är gott att få beröm.

11 september, 2008 10:12  
Anonymous Anonym said...

Och vad trodde skatteverkssambon?(Hon vill inte gå ut med namn eller? Men vi kan väl kalla henne Berit.)

11 september, 2008 12:50  
Anonymous Anonym said...

Jag var förresten också i Uppsala, i lördags, på dop, i katolska kyrkan. Tänk när Berit och jag bodde där, det var före du träffade henne det.

11 september, 2008 12:53  
Anonymous Anonym said...

(Alltså, vi bodde ju i Uppsala, inte i katolska kyrkan. Där hängde vi öht inte.)

11 september, 2008 12:56  
Blogger Jon Söder said...

Det som en gång hette mervärdesomsättningsskatt (MOMS).

Tänk att sara m och fredrik B en gång bodde i samma trappuppgång och nu kommenterar de i samma blogg.

Vi var i Uppsala på måndagen och hade toksociala racet - lite väl optimistiska som vanligt.

11 september, 2008 19:33  
Blogger Fredrik B said...

vem är egentligen sara m?

11 september, 2008 19:49  
Anonymous Anonym said...

Jaha, borde jag fattat om jag varit lite klipskare.

Oj, vem är jag, tja en tidvis glad tjej på 35 jordsnurr. Bor inte kvar på Skedagatan.

Nu ska jag jobba lite så vi kan åka till Öland vid lunch. Hoppas på en trevlig helg där. Till er också!

12 september, 2008 08:53  

Skicka en kommentar

<< Home