måndag, februari 04, 2008

Istället för gym eller medeljympa

Så kom jag mig då för. Jag har tänkt göra det sen jag flyttade hit och jag gjorde det nån gång i Gävle. Jag spände på mig skidorna och åkte utför. Som motion. Förut har utförsåkning mest varit för mitt höga nöjes skull. Men nu gör jag det istället för gym eller medeljympa eller något annat. Och det är ganska trevligt även om backen är kort.

Skidor med flames. Mina. Rossignol Bandit 1.

När jag växte upp var det helt självklart att det skulle finnas en slalombacke i närheten. Nu har jag gjort en sväng utanför länet och lärt mig att det inte är det. Så nu känns det exotiskt att åka skido
r med utsikt över stan. Än mer exotiskt var polackerna i backen och norrmännen. Det var tre norrmän. Två av dem åkte telemark. Den tredje hade NRK-jacka så jag började fundera på om jag skulle hamna bredvid honom i liften så skulle han fråga mig om skidskytte-VM och Anna-Carin Olofsson och så skulle jag säga att vi jobbat på hemtjänsten tillsammans och att hon var ganska tyst och att hennes syster var kompis med min syster. Men jag hamnade inte bredvid NRK-mannen utan bredvid en västgöte. Men liften är kort så vi pratade inte. Och de andra ensamåkarna ställde sig inte vid mig och jag inte vid dem. Lite får man allt hålla på sig och inte vara för framfusig.

Stan von oben.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan de vara frösöbacken tro?..Min morbror bor där på frösön..
När jag var liten så växte jag upp där i skidbackarna..Åre, oviksfjällen, allmåsa..vi åkte skidor på längden och tvären mest hela tiden. Saknar vintern och skidföret,tror bestämt att jag måste upp och besöka släkten snart..

05 februari, 2008 11:51  
Blogger Jon Söder said...

Det är Gustavsbergsbacken på Frösön ja. Det är det jag menar. Som barn var det helt självklart att åka utför i Björnrike, Vemdalsskalet, Lofsdalen, Tänndalen för mig och på längden lite här och där. Och nu känns det nästan exotiskt efter att ha bott på plattare och snöfattigare nejder.

05 februari, 2008 23:34  

Skicka en kommentar

<< Home