onsdag, januari 23, 2008

Snyggjon

Idag är jag Snyggjon. Förutom att hugga loss på Clas Ohlson elsortiment igår (jag köpte två motorvärmartimrar också) köpte jag två par jeans på Domus och en kofta på Carlings. Idag, på jobbmötet, uppmärksammade flera att jag hade nya kläder. Och jag som nästan aldrig tänker på vad andra har på sig och uppmärksammar det blir nästan lite generad. Och i en liten släng av Tourettes syndrom så bara måste jag understryka hur billigt jag kom undan. Jag kan liksom inte bara säga tack utan måste liksom alltid förklara - eller säga var jag köpt kläderna.

Ibland kan det betyda så mycket att bli sedd. I början, när jag just börjat på mitt jobb hade jag en riktigt pissig morgon och drog fram en gammal Indiskaskjorta mest för att känna mig bekväm. Då berömde en av tjejerna den och hela dan vände. För övrigt, Indiska, hur många är vi som tycker att de inte bara ska göra tjejkläder? Jag köpte det mesta där så länge det gick. Och, i och för sig, det var nästan alltid halva reapriset när jag handlade så det gick väl inte så bra med herrkollektionen.

För att toppa snyggheten så skämtade Chefkenneth om att alla tjejerna skulle vara i form för baddräkten i sommar då han dragit datumen för den gemensamma träningen på Jocks. Nån frågade om inte jag behövde komma i form. Det behövde jag inte. Mig har han sett i duschen efter träningen. Ehrm. Vet inte om han vill antyda nåt mer med det.

För övrigt har Jons tapet sin meste kommenterare Fredrik B startat egen blogg med namnet Titta lampa!

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja fast jag skriver ju inget.
Du jag tänkte på det här med indiska. Mmmm när det låg på Tanneforsgatan (den där snea mellan torgen) och hade osskläder.
Jag minns ett par svarta fladderbyxer. Ganska tjejiga. Mina favvosar.

25 januari, 2008 19:44  
Anonymous Anonym said...

Jag har blivit snygg-Maria här i Karlstad. Eller jag siktar på det. Folk verkar inte köpa kläder här för det är GRYM rea och ingen som handlar och tiotusen butiker. Jag shoppar som aldrig förr mellan curlingmatcherna. Hur jag ska ta mig hem med allt är en gåta.

27 januari, 2008 23:38  
Blogger Jon Söder said...

Det är utsidan som syns! Kläderna kastas säkert om de inte blir sålda, så det är bara en välgärning.

28 januari, 2008 07:49  

Skicka en kommentar

<< Home