måndag, januari 14, 2008

Starkt jobbat

Tänkte överraska Petra med att ha skruvat ihop ett av IKEA-borden när hon kommer hem. Bordet Björkudden i massiv björk för ett billigt pris. Det låter som ett servicehus. Och nu har när jag för hand dragit av två skruvar så känns det bara besvärligt. Skruvarna gick i botten så nu är allt utom skruvhuvudet nerskruvat, men själva skruvhuvudet som är av håller inte fast det som det ska hålla fast. Skruvarna måste upp men det finns inget att ta upp dem med.

Bordet är köpt i Sundssvall så reklamerandet känns så besvärligt och hur kan skruvarna vara så klena att en tunnis som jag skruvar av dem? Jag har aldrig skruvat av en skruv förut och helt plötsligt har jag skruvat av två. Ett tecken på tidens allmänna förfall. Först sopade jag av två kvastskaft och nu har jag skruvat av två skruvar så jag vet inte hur jag ska göra. Jag bävar inför framtiden. Vad ska jag ha sönder härnäst?

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag drog sönder två skruvar när jag skruvade ihop våra 18 köksskåp.

14 januari, 2008 13:31  
Blogger Jon Söder said...

Det här var två av sexton skruvar.

15 januari, 2008 13:55  

Skicka en kommentar

<< Home