torsdag, december 20, 2007

Snart jullov

Jag gör sista dygnet före mitt juluppehåll från jobbet. Idag har jag gått och räknat ned. Vid 15-tiden var det bara 21 timmar kvar och då hade jag jobbat i fem timmar. Och det är precis som när man gick i skolan och bara väntade på att det skulle blir jullov, ni vet sista dagarna när man försökte övertala lärarna att få se på film, leka rita gissa spring och ha luffarschacksturneringar. Fast nu är det jag som borde ha ledarrollen. Jag håller mig undan och spelar svårflörtad och alla pojkarna är lugna och snälla. Imorgon blir det julklappsrace. Jag har köpt en julklapp hittills och det var i somras. Vi har fortfarande inte ställt i ordning gillestugan. Vi ska spika lister, sätta upp elkontakter och ventilationsringar och ställa bokhyllor på plats samt plocka upp böcker. Sen ska rummet städas och sen ska vi hämta soffan och få den på plats. Soffan som vi köpte för en månad sen ungefär. Petras familj ska vara hos oss på jul. Vi måste fixa julmat och julpynta. Köpa gran och städa. Men annars är det lugnt, tror jag.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch.
Det verkar tillräckligt att laga mat och städa.

22 december, 2007 14:07  

Skicka en kommentar

<< Home