tisdag, november 27, 2007

Ofas

Jag är inne när gumman min är ute. Jag är ute när gumman min är inne. Petra är i Stockholm nu. Den här veckan liksom förra och förrförra och förrförrförra. Tror jag. Jag klarar inte riktigt av att hålla reda på veckorna. Rätt vad det är ska hon åka till Stockholm. På anställningsintervjun sa de att det skulle bli en resa en gång i månaden. Tjena, Skatteverket. Som kompensation så har de fest ungefär en gång i veckan och ibland två. Förra veckan var hon på fest i Globen. Veckan före det var det after workbowling på arbetstid och laserkrigsfest dagen därpå och nästa vecka är det fest där man tar med sig sin respektive. Så om inte annat lär vi väl träffas då. För festerna brukar vara när jag är ledig. För helgen som var jobbade jag. Och för att inte missa hennes jobbfest nästa vecka så jobbar jag en del av kommande helg. Men som de vuxna människor vi är har vi bokat in en helg på Storhogna med lite kvalitetstid strax före jul. Ví träffas inte så mycket. Å andra sidan har vi två bilar och tre toaletter med tillhörande dusch i huset och en bastu och kakelugn. Ha! Det vi förlorar i tid tar vi igen i materiell välfärd. Och nu har vi uppgraderat vår 14" TV till en 32" TV. Men för att inte bli alltför överrumplade så är det i alla fall en tjock-TV. Begagnad. Som surrar.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ajaj Skatteverket ... lever de upp till sina vision "Offensiva, Pålitliga och Hjälpsamma" i "ett samhälle där alla vill göra rätt för sig." ??

Jag luskade häromdagen ut att Finländska Skatteförvaltningens vision är "Rätt skatt i rätt tid". Så kärnfullt, så kort, så tydligt :-)

02 december, 2007 20:40  

Skicka en kommentar

<< Home