måndag, november 12, 2007

Tecken på att folk tycker att det är vinter

Tog en promenad. De har liksom kommit bort ett tag, promenaderna. Kanske för att jag har andra saker att göra ute på gården. Det var mest jag och 60+are, gärna med hund. Det ligger snö och jag såg flera tecken på att folk tycker att det är vinter.
  • skidåkare med hund längs cykelvägen
  • spår av kälke
  • folk med täckbyxor
Det ligger is på Lillsjön, men ingen har vågat gå på den. Och jag såg en järpe. Den flög upp, men inte iväg utan satte sig på en böjd björk och burrade upp sig och jag kunde inte låta bli att tänka jakt.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

I dag har jag långpromenadat med vagnen i snön.
Det var intressant. Snö har nämligen den egenheten att man kan se hur någon gått, så kallade spår.
Då såg jag att det bara var en som hade gått i elljusspåret före mig i dag.
Jag visste inte att det var sån glesbygd här.

12 november, 2007 19:49  
Blogger Jon Söder said...

Mina föräldrar brukar alltid kommentera om det varit spår av inga eller en eller många om de varit ut. Särskilt om det var inga. Då tror jag att de tycker att folk är lata och borde röra på sig mer.

12 november, 2007 19:59  

Skicka en kommentar

<< Home