söndag, november 11, 2007

Duktig idiot

Jag är i Stockholm på styrelsemöte med RFoD och danshusfestival. Men jag är trött och det blåser kallt och hemma är det snö och vackert. Och jag har varit vaken sen halvsju imorse eftersom jag åkte nattåg. Och det var kallt på morgonen och en frukost på hotell kostade 130 kronor på första bästa hotell. Efter mycket strövande kom jag på ett billigare ställe där jag bott med mitt gamla jobb och där kostade det 75. För jag skulle sitta och vänta ett tag och ville inte ta en ståfika på Seven eleven.

Nu ikväll har jag gått hem före det som borde vara kvällens huvudattraktion började spela. För att jag är trött och för att jag tvivlar på att jag kommer känna mig särskilt pigg imorgon ändå. Så nu sitter jag istället på hotellet vid datorn för att lämna ett avtryck och förnöjt konstatera att jag lyckats binda upp 100 vänner på Facebook på en dryg vecka. Duktig idiot.

Etiketter: ,