måndag, oktober 29, 2007

Inredningshandikapp

Allt är inte perfekt i vårt hus. Igårkväll började jag sätta ihop hyllorna till vardagsrummet. Hyllorna blev ok men golvet, som ser jämnt ut, visar sig ha en hängmattas karaktär, även längs väggen. Det blir tydligare när man sätter något som är två meter högt på det. Hyllan på bilden står intill väggen i golvhöjd men är alltså fyra cm från väggen vid hyllans överkant. Varför skickar inte IKEA med små kilar att sätta under hyllan?
Till alla trädgårdsintresserade: Ni ser delar av en måbärshäck, en tall, en tuja och ölandstok genom fönstret.

Vår trapp/hall har av tidigare ägare blivit begåvad med fastklistrade classy citroner urklippta ur en badrumstapet. Mittemellan sitter ett eluttag. Vi ska hänga upp något. Ett tyg eller en fet handknuten matta eller nåt. Snart. Sen ska vi det. Nån gång.


För övrigt heter SAS informationsdirektör Hans Ollongren och jag kan inte låta bli att fnissa när jag hör det på radio.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Anna Maria said...

Gillar ni måbärshäcken? Måste ni formklippa den eller låter ni den växa bäst den vill?

29 oktober, 2007 18:54  
Anonymous Anonym said...

och en saab 9-5?

29 oktober, 2007 20:16  
Anonymous Anonym said...

jag tänker på galenskaparsketchen med familjen stellan, allan och ellen ollonkullen.

29 oktober, 2007 20:18  
Blogger Jon Söder said...

A-M: Jag tror inte vi måste formklippa måbärshäcken. Men jag gör det. Den är tät som Krösus Sork och ser verkligen ut som en häck i en tecknad serie på sommaren. Det växte en liten måbärsbuske på tomten som inte var formklippt. Den var rätt spretig och yvig. Och ful. Jag ryckte upp den i somras eftersom den gjorde varken mig eller Petra glad. Vad det lider ska vi rycka upp lite mer måbärsbuskar som växer runt ena husknuten. De var inte så formklippta från början ocgh var ganska yviga. Eftersom det låg rätt mycket grenar mot husväggen så friserade jag även den.

Fredrik B och alla bilintresserade: Grannens Saab 9-3

Fredrik B: Jag minns inte familjen Ollonkullen.

30 oktober, 2007 12:45  
Anonymous Anonym said...

Även hos mig framkallar Herr Ollongren muntra miner. Budskapet/informationen han skulle komma med i TV första gången jag såg honom gick inte als fram för jag kunde inte sluta skratta (jag tror att det var de SENA nyheterna) =)

30 oktober, 2007 14:52  
Anonymous Anonym said...

http://turderland.addespropaganda.com/material/tornado/allanollonkullenssexskola.html

31 oktober, 2007 23:13  

Skicka en kommentar

<< Home