söndag, oktober 21, 2007

Jon i P2

P2-programmet Folke gästade Linköpings folkmusikfestival. Programmet sändes alldeles nyss och festivalen tog upp en dryg halvtimme av programmets en timme. Reportaget börjar ca sju minuter in i programmet. Jag och Petra blir intervjuade om hur vi tänkte när vi startade festivalen. Jag var trött och hungrig (klockan var tre och jag hade inte ätit lunch) men det gick ganska bra även om jag själv vid en lyssning hör hur jag snubblar i pratet. Sen är det mycket festivalstämning och VM och workshop. Det enda som man inte fått med tycker jag är scendanssatsningen. Kul kul. Det bör gå att lyssna på snart på programmets hemsida.

Som ett riktigt 40-talspar har vi suttit i gillestugan framför radion och lyssnat. Det brann i kakelugnen. Petra stretchade efter en löptur och jag drack te sittande i fåtöljen jag en gång fick av mormor och morfar, nu framgrävd ur en kartonghög. Här är kartonger i drivor och böcker och lågenergilampor från IKEA-turer men det är mysigt ändå. När programmet var slut övade Petra lite på att levitera.

Etiketter: , , ,

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var Petra hög efter löpturen? Man kan bli det har jag märkt. Till exempel i morse när jag kom hem från LOK-milen i Vidingsjö leviterade jag lite tror jag. Men det kan ha varit hungerdeprivation också.

Ska försöka leta upp er på radio så jag kan namedroppa er om jag får gå på nån jobbintervju eller så.

21 oktober, 2007 21:48  
Blogger Jon Söder said...

Nja. Ovanligt avstressad bara tror jag. Och hennes leviteringsövande
var väl lika mycket leviterande som torrsim är simning. Men hon såg
ovanligt nöjd ut. När jag är hungrig är jag ofta helt omedveten om att
jag har kontakt med backen. Men jag är omedveten om mycket annat
också. Tror inte att det räknas som levitation i mitt fall.

22 oktober, 2007 13:15  
Anonymous Anonym said...

Det där lät ohyggligt trevligt!

22 oktober, 2007 20:54  
Blogger Jon Söder said...

Att lyssna på radio eller att vara med eller festivalen, eller att levitera?

22 oktober, 2007 22:10  
Anonymous Anonym said...

Kakelugnen och radion mest, men det andra också såklart.

24 oktober, 2007 16:52  
Anonymous Anonym said...

Har ni en kakelugn, alltså? Impressive.

Min svåger är ev på inflytt till Ösund, btw.

29 oktober, 2007 07:44  
Blogger Jon Söder said...

Kakelugnen inköptes till huset för typ två år sedan för att kompensera direktelen. Där ser man vad direktel kan vara bra till.

29 oktober, 2007 09:10  

Skicka en kommentar

<< Home