torsdag, oktober 11, 2007

Äntligen!

Det är inte helt vanligt att jag har hört talas om en nobelprisförfattare innan Horace presenterar pristagaren och Gert Fylking upprepar sitt gamla skämt. I år däremot har jag faktiskt det. Jag tror det var en faktatext på engelska när jag gjorde högskoleprovet någon gång förra millenniet. Dessutom tror jag att jag fick översätta ett utdrag ur en bok av henne på en kurs om översättningsprogram för datorer i olika skepnader och att översätta datorprogram. Dessutom har jag dragit bokjackpoten då pappas moster Birgit hade en hel hög med böcker av henne och jag och mina kusiner fick plocka vilka böcker vi ville när hon hade begravts. Dessutom hade Petra tre. Löp och köp ni andra. Jag går ner till gillestugan.
Lessing is moore kanske nån sätter som rubrik

För övrigt snöar det i Östersund och jag vill tända ljus och ha temys. Istället ska jag packa och åka nattåg ikväll mot Linköping för Linköpings folkmusikfestival och ett halvårsmöte med RFoD. Det kommer bli extremt lite sömn. Som tur är har jag precis jobbat 28 timmar i sträck, så jag är uppvärmd.

Etiketter: , , , , , ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad pinsamt, jag trodde faktiskt att hon var död..

11 oktober, 2007 19:56  
Anonymous Anonym said...

Jag då - jag trodde hon var död OCH hade fått priset redan!

11 oktober, 2007 20:17  
Blogger Jon Söder said...

Jag trodde ingenting. Hade inte funderat så långt att jag hade en hypotes.

15 oktober, 2007 09:44  
Blogger Karin Ch said...

Vilka fina böcker!!!!

17 oktober, 2007 15:43  

Skicka en kommentar

<< Home