tisdag, oktober 30, 2007

Ängslig?

Tre tecken på att jag börjar bli ängslig:
  • Soffa. Vi måste köpa en soffa före jul. Och få den levererad. Röd såklart då. Det är så löjligt med all sån reklam om att man "måste köpa". Men nu är vi där. Om vi vill ha folk på besök kring jul vill vi gärna ha kakelugnsmys och då är det fint att ha något att sitta i.
  • Facebook som jag här har tagit aktivt ställning mot. Som i veckan hängts ut som värsta storebror ser dig grejen. Nu funderar jag allvarligt på att ge mig till föga. Ifall jag missar nåt. Ifall folk som jag känner som skulle läsa bloggen om de visste om den hittar mig där. Som reklamplank för olika saker jag arrangerar. Sen ska tydligen "alla" vara där. Utom jag då.
  • Burdus. Börjar jag vara bordus och tvåla till folk i olika sammanhang till höger och vänster? Rent verbalt alltså. På sistone har jag sagt och skrivit en del saker som jag funderat på efteråt.
Eller är det mer förnuft än ängslighet?

Etiketter: , ,