lördag, november 03, 2007

Novembersnö




Det har snöat igen. Lite förut i veckan och mer igår. Och nu är det en annan snö och en annan vinterkänsla än den som var för en månad sen. På väg hem från jobbet igår gladdes jag åt alla sladdspår efter bilar längs vägarna. Jag minns när det kommit ordentligt med snö i Gävle och en liten lastbil från gatukontoret kom sladdandes genom kurvorna och farbröderna som satt i såg helt nöjda ut. Det var ett fint tecken på att man var i Norrland (om än knappt). Kunde inte låta bli att dra på några sladdar själv heller med 740:n igårkväll. Bakhjulsdrivna bilar är så mycket roligare när det är vinter. Idag tänkte jag sladda iväg med cykeln till jobbet.

Jag tände upp i kakelugnen nu på morgonen. Funderar på att börja äta frukost i skenet av den när jag har tid att elda.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Shit-pommes frites, vad mycket snö :-)

03 november, 2007 16:26  
Blogger Jon Söder said...

Inte längre. Regn killed the winter.

04 november, 2007 20:27  
Anonymous Anonym said...

Grymt avis på kakelugnen. Grymt...

06 november, 2007 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home