måndag, november 12, 2007

Mardröm

Den vanligaste, eller om det är hemskaste, mardrömmen som folk brukar ha är att tänderna börjar trilla ur munnen på en. Jag kan inte minnas att jag drömt det. Det handlar mer om att jag ska göra något eller ska någonstans och sen dyker det upp saker som hindrar mig av olika anledningar. Nu finns det dock risk att den lite vanligare mardrömmen även blir min. Igår petade jag ut en bit av en tand med tandpetaren. Jag petade där mat brukar fastna och sen hörde jag att det skramlade som om man har smågrus i munnen. Och ut kom några små tandbitar. Så jag lär återknyta mina band till den svenska tandvården. I sann happy go lucky anda har jag inte bemödat mig på något vis att komma in i tandsystemet sen jag väl föll ur det något år sen jag flyttade hemifrån. Men om inte tänderna ska fortsätta rasa ur munnen på mig är det väl bara att hitta en plats i kön och hoppas att det inte blir allt för dyrt.

Etiketter: ,