onsdag, december 05, 2007

Vad är det med...

...dagens kvastskaft? Jag har sopat av två stycken på en dryg vecka. Vi fick två piasavakvastar när vi flyttade in och nu har jag sopat av skaften på båda. Jag har använt såna sopar hela mitt liv och jag har inte helt plötsligt blivit starkare eller klumpigare än innan.

...decembervädret? Efter en vit novembermånad så har det regnat idag och det ska visst komma mer.

...julmuzak? Syftet med bakgrundsmusik är att man ska vilja stanna längre i en affär och råka handla lite till. Jag tycker att O helga natt och liknande är helt ok. Men med dåligt ljud, fläktsurr, barnaskrik och uppblandat med carolawailande så blir det helt gräsligt. Jag får ont i magen och huvudet och blir rastlös. Inte blir det bättre när man passerar ICA:s reklam-TV som hela tiden surrar på med annan musik om Viledamoppar och rengöringsmedel.

...skrämselmuzak? Och när affären stänger försöker man stressa ut oss. Vi var på Åhléns i lördags vid fyratiden. Och då drar de på folkmusik på klockan-två-i-baren-volym. Det varken stressar eller skrämmer mig och Petra även om vi såg andra som sprang ut.

Etiketter: , ,