måndag, december 03, 2007

Jons vävtapet

Jag river äntligen bort den där foliepanelen i gillestugan. Och det är inte masonit den är gjort av utan tunn plywood. Om det var någon som undrade. Eftersom typ hälften av alla som hamnar på min sida har sökt på ordet tapet, ofta tillsammans med andra ord typ björkar, dödskallar eller bilar så är jag generös och bjuder på några mer eller mindre suddiga tapetbilder tillsammans med lite foliepanel på utgång.

Foliepanel på väg att bli avpolleterad.

Ut med det gamla och in med det äldre.

Grönt är skönt.

Och en vägg till.

Det vita är gipsdamm från installationer gjorda efter att foliepanelen kom på plats. Hålet längst upp är en sinnrik konstruktion som suger luft från gillestugan via hobbyrummet, upp till proppskåpet på övervåningen in i tvättstugan. Huset förra ägare tänkte sig att det var ett bra sätt att låta kakelugnen värma upp övervåningen. Det suger mer än det suger.

Löjligt nog har vi redan köpt färg i nästan samma nyans som själva tapeten. Som vi inte får lämna tillbaka. Jag ska resonera med Petra om tapetens utseende när hon kommer hem (jo, hon är i Stockholm igen). Men jag tror inte att vi målar den. I så fall kanske vi målar sovrummet grönt eftersom vi ändå köpt färg.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag är nära bekant med en kvinna som tycker att allt ska vara grönt.
du kanske kan sälja dyrt till henne.
vi har en råtta i grytskåpet tror vi. det låter stort, djuret som springer där inne.
fast nu har det tystnat. det var skönare när man visste var råttan var.

03 december, 2007 23:24  

Skicka en kommentar

<< Home