tisdag, juli 17, 2007

Varmköra bilen

Vad gör man med sin blogg när allt händer i en (för lilla mig) rasande takt och man inte hinner med och blogga och uttrycka sig om allt som händer? Man låtsas som ingenting och lullar vidare. Eller går ut och varmkör bilen. Det var en av Petras arbetskamraters svar på frågan om vad de gör när de blir ledsna, något de diskuterade på en utvecklingsdag. Kollegan svarade med att han måste gå ut och varmköra bilen. En annan sa att han inte blir ledsen. Aldrig.

Det är andra veckan på min förste semester någonsin och det är första dagen som jag inte har en heldagsaktivitet inplanerad. Vi har varit helt übersociala och gjort saker hela tiden. Hur ska lillan orka. Idag sitter lillan och läser bloggar och Petra har precis klivit upp. Idag blir det lite trädgårdsarbete. Först gör jag det jag har mest lust med, sen det jag har näst mest lust med osv. Landet växer som fan och riktigt prunkar med mina Svegs-380möh- mått mätt. Ärtstänglarna börjar bli Jack och bönstjälkenlånga och bladen på kålrötterna förmörkar stora delar av landet. Potatisblasten växer kämpahög och ruccolakopian sandsenap har redan småskördats några gånger. På gurkplantan kommer det ut små gröna korvar och squashen har ett par den med. Bärbuskarna dras mot marken av sin tyngd. Och allt känns ganska oförtjänt men roligt.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

det är roligt att du är tillbaka på linjen.
du ingår i min dagliga internetpromenad.

17 juli, 2007 21:49  

Skicka en kommentar

<< Home