torsdag, juni 28, 2007

Små små iaktagelser som man kanske inte skriver om i brevet hem från Amerika, men det här är en blogg

  • Åt lunch på stans turkiska restaurang igår, Pera. Gott men lite lite för en karl som arbetade två timmar den dagen.
  • Expo Norr och jag hade visst glömt varför jag inte gärna går på mässor och tillställningar. Roligast var att prata med torvsnubben på HMAB i Sveg om torvpellets och bioenergikombinatet som ser ut att bli av. Det skall visst tas beslut i Kina idag angånde finansiering av en testanlägging. Kul var också mannen från kriminalvården som pratade om deras framtida jobbmöjligheter.
  • Igårmorse var det ett sånt blött blött fjällregn som drisslar ner mer än regnar. Från den här sidan såg Frösön ut som hämtat från Sagan om ringen och Vallsundsbron bara försvann bort i suddet. Jag tror det är såna dagar man kan se Storsjöodjuret.
  • Jag vann en grillbok på Expo Norr med jättekrångliga recept från Hyresgästföreningen. Och vi som sagt upp medlemsskapet dagen innan.
  • Såg en man med stora mustasch som gick ned till axlarna. Svårt att inte peka.
  • I Trondheim finns en mustaschförening. Mustasch heter bart men uttalas inte som han i Simpssons. Trönderbart är ett känt begrepp i Norge. Det är lite mer populärt i Tröndelag med läpphår än i övriga Norge.
  • Idag jobbar jag till elva. Det är lite gruvsamt för jag har inte jobat sen söndag förmiddag och det har visst hänt mycket. Sen jobbar jag bara onsdag nästa vecka. Resten är personalmöten. som vi har tisdag, onsdag, torsdag, två timmar per gång och vi har fullt upp att prata om hela tiden.
  • Jag tar bilen idag. Det är grått och jag är lite trött men egentligen är det lathet. 7 km enkel väg. De borde bygga fler broar till Frösön. Det skulle främja folkhälsan. I alla fall min. Nu cyklar jag i ett stort U, bort till bron och sen två km tillbaka. Jag går och väntar på isläggningen så att jag kan gena.

Etiketter: , , , , ,

1 Comments:

Blogger Anna Maria said...

Drisslar?

01 juli, 2007 13:01  

Skicka en kommentar

<< Home