söndag, april 13, 2008

Nya saker

Jag har fått några nya saker. Förra veckan fyllde jag år och under hela året får jag skämmas om jag inte kommer på riktigt bra grejer för i år har jag fått riktigt fina presenter. Det är som om jag fyller 40 eller har gift mig.

Petra har virkat sen före jul under ensamma stunder så nu kan jag se ut som de så eftersträvansvärda kidsen i en virkad luva med kryptiskt motiv.


Jag och väskan med arga hunden. Min första axelremsväska. Min första datorväska. Imorgon börjar skolan. Notera luvsymbolen.


Här är originaltecknet som Petra stiliserat på mössan. En blandning mellan Heavy Metal och Fuck You som står för tretakt. Ett tecken för folkmusikfans som vill tuffa sig. Vad jag vet var Hoven Droven först med att använda det.

Igår var det sjukt mycket folk på stan. Jag går i och för sig nästan aldrig på stan, men det var som värsta julruschen. Den första jag mötte var David Batra som såg ut som en liten farbror. Men det var ingenting mot den kändisorgie som lillebror Emil vältrat sig i. Tequila med Knut i After Shave och Galenskaparna. Jag säger då det.

En av anledningarna till att gå på stan var att köpa nytt lysrör. Jag hittade inte det rör jag skulle ha och frågade den äldre herren på Elkedjan. När han såg modellbeteckningen mysfnissade han att det där hade de slutat tillverka för 30 år sedan. Då började man göra smalare lysrör för att spara pengar på transporterna. Nä
r det nya lysröret hade kommit hade han blivit bjuden på festmiddag av Philips för att fira det. Han verkade sakna den tiden då leverantörerna bjöd återförsäljarna på middag vid festligare tillfällen. Men själva kontakten på de rör som kom då fungerar på äldre armatur. Sen visade han det senaste lysröret som är än smalare och kräver en annan armatur. Tänk om fler försäljare kunde visa lite sann entusiasm inför det de säljer och gärna upplyser en om historien bakom bara för sakens skull.

Överst: Ett musealt lysrör. Under: Ett lysrör med samma kontakt och som passar i samma armatur men sparar in på transporterna.

Etiketter: , , , ,