söndag, april 23, 2006

I Stockholm

Det här såg jag och eller tänkte på i Stockholm förutom musik och sånt:


  • En tjej som ser ut som Ragnar i FIL.
  • En man som fotade en lite Peaguot cab på trottoaren.
  • Att det är så korta rulltrappor ned till tunnelbanan.
  • Att tunnelbanan ser så trist ut.

De två sista tankarna kom för att sist jag åkte tunnelbana så var jag i Moskva. Där borde alla få åka tunnelbana eller åtminstone vara på stationerna. Det är tunnelbanornas drottning och kung och president. Bara vagnarna är trista, men de är många och snabba.

  • Rickard Wolf.
  • En som demonstrerade kycklinggrillning i Kungsträdgården så det dånade.
  • 5 mopeder som åkte på led med stora reklamskyltar.
  • En drös ryttare på hästar i skojiga uniformer och kaskar som blänkte i solen.

Jag åker tåg nu med. 2:a klass. Jag har fått ett bokningsnummer av Martin som lyxar sig i klass 1. Man loggar in med bokningsnumret. Jag är så smart.