tisdag, mars 21, 2006

Efter att ha skrivit ett inlägg så lyckades jag glömma bort mina inloggningsuppgifter. Lösenordet trodde jag, men det var själva inloggningsnamnet. Jag måste ha missförstått något igår.

Känns som att det här kan bli ganska tramsigt med information om vilken konsistens dagens lunchspaghetti hade mm. När jag väl kan berätta vill jag berätta allt. Känns som att det kan bli mycket meta - att blogga om att blogga.

Laila Freiwalds har tydligen avgått idag. Och? Hela frågan kring vems fel det var att det blev en tsunami känns lite... fel. Att hela svenska folket ska vara upprört över regeringens agerande dagarna efter tsunamin. Tjena. Jag blir upprörd över de utvisade egyptierna, att så få får asyl, att det knappt är ekonomiskt försvarbart att gå till tandläkaren längre. Vad jag vet varken dog eller skadades någon av att planen kom iväg en dag senare än vad som varit möjligt. OK, det handlade visst om nertystande av en hemsida också. Men, på det stora taget så tycker jag att regeringen gör andra saker som är viktigare att gå hårt åt.

Imorgon ska jag hålla mobilcirklar i Brunflo och Ås. Jag har även hållit cirklar i Lit, Krokom och på Frösön. I måndags började jag en mobilcirkel i Östersund. Det är lite kul att göra små nedslag till Östersund. Att ha en anledning att stanna till på dessa orter. För övrigt fascineras jag av att så många av cirkelpensionärerna kommer från olika delar av Sverige. Jag glömmer bort att folk flyttar så mycket. Det är lätt att tänka att folk bara flyttar härifrån.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner mig som en pensionär när jag tar fram min stenåldersmobil och läser att jag har ett meddelande. Hur får man fram det? Pilar hit och pilar dit och vill du radera och nej och ja och till sist fattar jag och då känner jag mig nästan lite lycklig. Kör du såna där kurser över nätet också?

11 april, 2006 13:42  
Blogger Jon Söder said...

Inte än. Det var lite svettigt i början med alla olika mobilmodeller. Nu börjar jag kunna Nokia, SonyEricsson, Siemens och Samsung. Dessutom använder vi manualer under kursen. Det är en del av kursen nästan, att lära sig använda manualen. Det näst viktigaste är att våga trycka på fel och rätt knappar.

19 april, 2006 00:12  

Skicka en kommentar

<< Home