fredag, mars 24, 2006

En spännande förmiddag i Torvalla



Ganska ofta jobbar jag hemma. Idag har jag skrivit på en uppgift till Skapande Svenska. Vid tolv ungefär blir jag bländad av solen där jag sitter inklämd mellan sängen och skrivbordet. Oftast händer ingenting utanför fönstret utom att folk kommer och far, kommer och går. Idag har hittills två saker hänt.

En lastbil med trycket RIX-festival 2005 stod parkerad utanför balkongen. Varför? Ska de ha en festival här? Jag såg inte när den kom eller när den for.

En elkille står på ett tak och håller upp en bräda. En annan står under och röker. Varför?

Ikväll ska jag och Petra se Brokeback Mountain. Världens första bögkabåjsarfilm? Nä! För något år sen gick en film på TV om där två tjyvar kom till en håla i Texas. Och polisen som var familjefader blev kär i en av dem. Han var lite tjock med mustasch. På något sätt utmanar det nästan mer än med unga snygga killar. OK. De drev inte boskap, men det var i Texas.

I min tredje värdfamilj i Texas var mamman släkt med en bög som bodde med en annan bög. Min familj gillade dem och vi hälsade på nån gång. Men de var övertygade om att de skulle hamna i helvetet och bad för deras skull.

För övrigt är jag inte riktigt kompis med bildhanteringen i detta forum. Men men.




1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bareback mountain. Ti-hi!

19 april, 2006 01:37  

Skicka en kommentar

<< Home