tisdag, september 18, 2007

Allt för byn

För första gången på länge sitter jag och Petra klistrade framför ett program på TV3. Vi har till och med pratat om att vi måste se i det i veckor. Ja, faktiskt någon månad. TV3 har skickat ett team till Hammar'n för att spela in sin nya feelgooddokusåpautanutröstningsstorsatsning. Med är bland annat Per Bergvall som kommenterat traktorracen och som brukar dyka upp både här och där, ofta som parhäst till min farbror Carl-Göran (som skymtar förbi som hastigast, kliandes i skägget). Upplägget verkar vara lite av en korsning mellan The Full Monty där arbetslösa män sätter upp en stripshow och manskören i Heftig & Begeistret (en av de skönaste dokumentärerna jag sett). Mer eller mindre macho män vågar sig upp på en scen och sätter upp en show. Lillebror Emil blev uppringd om att komma till audition. Jag tror till och med att jag belv tillfrågad. Eller, det blev nog alla. Och nu, efter första avsnittet kanske jag ändå skulle ha gått dit och dammat av en gammal halling bara för att. Men, har man just köpt hus och just skaffat nytt fast jobb så är det inte så man kastar sig in i nöjesbranchen. Det ska bli kul att följa programmet och jag hoppas det går bra. Det är två repriser kvar av det första avsnittet.

Vad är då min koppling till Hammarstrand? Pappa och morfar är från Ragunda kommun och fyra av mina kusiner är uppväxta där. Nån som heter blogghanna har en pappa med. I förbifarten flimrar bilder från traktorracet förbi.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sökte på " allt för byn " och hamnade på din blogg, det är jag som är f.d blogghanna numera bloggar jag på :
http://blogg.op.se/ragundahanna/

Är också fastklistrad framför tvn måndagar..
/Hanna

28 september, 2007 14:11  

Skicka en kommentar

<< Home