tisdag, september 11, 2007

Hurra en lista!

  • Om ni undrar varför jag har lite ont i armen så är det för att jag fått en spruta mot Hepatit B. Kan vara bra och ha när men jobbar med folk från stora världen. Jag fick en spruta för en månad sen, en idag och jag har redan blivit inbokad för en spruta om sex månader. Hepatit A har jag redan fått för i samband med utlandsresor och de andra hepatiterna kan man inte vaccinera sig mot.
  • Tillbaka från Eskilstuna sent söndag kväll efter heldagsmöten lördag och söndag. Sen dess har jag jobbat 22 timmar i streck. På fredagkväll var jag på mingelkväll hos mångkulturkonsulenten i Södermanland tillsammans med E-tunas kulturmänniskor och folk från olika minoriteter. Men jag var folkskygg och pratade mest med Thomas i styrelsen om hus. En italiensk borgmästare var också där. Därefter var det utgång på festival. Men jag var trött och kröp till kojs istället hemma hos mångkulturkonsulenten Alar. Jag tycker Alar är ett namn för en fantasyfilm typ Den oändliga historien.
  • Den som är sugen på bilder från helgen kollar på Evas blogg.
  • Alltså. Jag däckade inte hos Alar. Det var bestämt på förhand att jag och några till skulle sova där. Tro inget annat.
  • Jag och Petra hade lunchdate idag på Potatisbaren. De kommer att lägga ner sin verksamhet ganska snart. De säger att det blir bra sen också, men jag är som alltid skeptisk till förändring. Ät där innan det är för sent. Det är enda stället i Östersund där de känner igen var och en och vet ungefär vem man är bara sådär ändå. Jag vet inte riktigt hur det har gått till.
  • Listan över måsten och borden känns konstant oavsett hur mycket jag gör. Det är därför jag ligger lite lågt och sitter vid datorn istället för att sätta igång.

Etiketter: , ,