tisdag, september 11, 2007

Hurra en lista! (2)

  • Husmodern Jon slår till igen. Denna gången har jag sköljt, förvällt, sköljt i kallvatten, låtit rinna av, fryst in separat på en bricka, förpackat i aluminiumform. Sockerärter alltså. Det enda som drar ner helhetsintrycket är att det är någon vecka sen jag plockade dem. Någon ärtskida möglade, men de andra var fortfarande krispiga och goda. Extra plus är att det här är något som mina föräldrar aldrig gjorde vad jag kan minnas. Annars har de alltid varit över hövan självhushållningska.
  • Facebook. Vad handlar allt tjat om Facebook om? På vilket sätt skiljer det sig mot Lunarstorm, helgon.net och slikt? Jag har fått min första inbjudan, men än så länge avvaktar jag. Vill inte bli fast i något sånt där som jag ändå inte riktigt gillar men inte kan låta bli.
  • Imorgon ska vi grannar som drar in fjärrvärme träffas och diskutera olika förlag på vattenburen värme. Hur många vuxenpoäng ger ni mig för det?
  • Petra går på After work med sitt blivande jobb. Jag förväller och fryser in ärter. Men jag ska inte vara orättvis. Under helgen har hon staplat och kluvit ved och kokat sylt.

Etiketter: , , , , , ,

6 Comments:

Blogger Carina Starkström said...

Du gör rätt som är avvaktande mot Facebok. Jag har flera gånger varit på väg att skicka iväg en inbjudan till dig, men insett att jag inte vill stå som ansvarig för ditt eventuella förfall. Jag vet inte riktigt vari risken består, men känner varje gång någon avlägsen bekant ansöker om min offentliga vänskap att det nog ändå är djävulen som ligger bakom Facebok. Typ. Kanske för att jag idag ägnat arbetstid till att påbörja byggandet av en virtuell bokhylla.

12 september, 2007 13:47  
Blogger Jon Söder said...

Så vad är det? Vad gör man? Vad gör folk där? Bygga en virtuell bokhylla??? Varför? Vi har en hög med obyggda hyllor i källaren. Klokt av dig att inse mina begränsningar. Jag har hört något om akvarier och fiskar också, men jag förstå det inte.

12 september, 2007 14:27  
Blogger Carina Starkström said...

Man visar att man finns. Man förvånas över att nån som Anders Ryman finns där och vill att man ska finnas med bland hans vänner. Man skojar med sina vänner och ger dem smeknamn. Alltså skit i det!

12 september, 2007 18:11  
Blogger Jon Söder said...

Precis. Jag har inte tid med skoj.

13 september, 2007 09:21  
Anonymous Anonym said...

Hej Jon! Jag måste outa nu, jag kan inte vara en smygläsare längre, det känns inte moraliskt korrekt. Gratulera P till nya jobbet!!

14 september, 2007 18:59  
Blogger Jon Söder said...

Hej Sara! P pendlar mellan att vara stolt som en tupp och mysa som en nallebjörn till att få prestationsångest. Hon berättade att du läser vilket förstås gör mig jätteglad. Välkommen hit!

15 september, 2007 09:59  

Skicka en kommentar

<< Home