fredag, april 27, 2007

Nya tag

Jag börjar ett nytt jobb på onsdag. Vägledare för ensamkommande asylsökande flyktingbarn (13-18 år). Tillsvidareanställning. Jordå. Det innebär att jag slutar en månad tidigare än vad jag skulle med projektjobbet. Och närmaste dagarna flyttar vi in i huset. Sen, med tiden kanske jag också kommer in i någon slags vardagslunk. Senaste två åren har det varit nya saker med jämna mellanrum.

Nu ska jag i alla fall inte långåka till jobb mer. Tog sista stockholmsturen i tisdags. Det var musöron på björkarna, grönande gräsmattor och glass hos Olov och Tove i Skarpnäck i väntan på flyget hem. Och träffade Daga som var i snickartagen med nya verktyg. Fint helt enkelt. Men jag tror inte jag kommer sakna resorna dit.

I helgen blir det härjedalsturné för att hämta upp grejer i Funäsdalen, Sveg och Vänsjö.

Får se hur det blir med bloggandet framöver med tanke på internetanslutning osv.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till nytt jobb Jon!
och lycka till med flytt

hälsar Tomas G

29 april, 2007 20:23  
Anonymous Anonym said...

Villa och fast jobb.
Får ni mycket insinuationer nu?

30 april, 2007 10:45  
Blogger Jon Söder said...

Tack Tomas!

fredrik b: Om att vi borde köpa större bil menar du?

02 maj, 2007 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home