torsdag, april 26, 2007

Är det svårt med Linux?

Alltså, är det svårt med Linux? Jag har inte tänkt att nedlåta mig till att KÖPA ¤%&$€-ing XP eller än mindre Vista till datorn från 2000. Det är inget fel på den i övrigt förutom Microsofts HATATTACK på oss stackare som hederligt lärt oss hur man laddar hem ett program från ett håll på nätet och ett serienummer från ett annat håll. För er som som inte vet om det så har det fina folket på Microsoft lärt sig att känna igen åtminstone en del av de som inte köpt XP. Det kommer upp fyrtioelva rutor om att man möjligtvis är olyckligt drabbat av att inte ha äkta Windows (men vadå äkta, alla datorprogram är ju kopior av originalet). Som tur är kan det avhjälpas med en nätt summa pengar.

Är det mer effektivt med Linux i den mån att det uttnyttjar datorn bättre? Och finns det andra program till Linux än OpenOffice? Och är det någon om läser den här bloggen som överhuvudtaget vet eller bryr sig?

Etiketter: , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag bryr mig lite, men vet inget.

26 april, 2007 10:11  
Anonymous Anonym said...

Ubuntu sägs vara the shit, men jag har frukter på min dator så jag slipper windows iallafall.

26 april, 2007 14:45  
Blogger Henrik P said...

Kör hårt med Linux. Det ska vara skapligt användarvändligt.

02 juni, 2007 16:47  
Anonymous Anonym said...

Ubuntu är faktiskt inte svårt alls. Jag har massor med tid över att googla på "Att kalla någon för grävling i Frankrike är en förolämpning, där betyder grävling en man som är lite dum, lyssnar på alltför hög musik och försöker ragga upp kvinnor." och komma hit, det enda dåliga är att man inte kan spela UT3. :<

Hoppas det var till någon hjälp!

05 januari, 2009 20:21  
Anonymous Anonym said...

Men åh, jag är så efter. 26/4 2007!! :D

05 januari, 2009 20:21  

Skicka en kommentar

<< Home