måndag, april 23, 2007

Jag har

Jag har precis hämtat nyckeln till huset. Vi flyttar in under kommande helg. Och nu har snön tinat bort från gräsmattan. Det här kanske blir en trädgårdsblogg med dagliga rapporter om utvecklingen på rosbuskarna, syrenerna, tujorna, rabarbern, bärbuskarna, jasminen, den-där-dödligt-giftiga-växten, mossmattan, ölandstokarna, björkarna, tallen och trädgårdslandet. Vad ska vi sätta i trädgårdslandet? Min andra värdfamilj i Texas hade meloner. Det vore trevligt.

Etiketter: , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade rosa drömmar om vår trädgård. Just nu har jag lust att asfaltera alltihop. Jag har inte tålamod. Kan inte nåt vackert bara växa upp utan att jag anstränger mig? Meloner var en bra idé.

23 april, 2007 21:46  
Blogger Jon Söder said...

Allt jag skriver om växer där nu, sen förut. Krokus, tulpaner och några små blå blommor är på väg upp. Krokusen blommar redan.

Just nu vill jag hellre kratta än ägna mig åt flyttkartonger. Kratta klara jag. Det är jag ganska bra på.

24 april, 2007 08:00  
Blogger Anna Maria said...

Jaa! Trädgårdsblogg! Jag har börjat skriva trädgårdsdagbok minsann. Snart ska jag gå ut och klippa rosorna. Det ska man göra när det är musöron på björkarna och det är det nu.

24 april, 2007 12:42  
Anonymous Anonym said...

Ibland känner man att det är så mycket löv att man inte vet om man ska kratta eller gråta.

26 april, 2007 08:05  
Blogger Jon Söder said...

Ska vi kratta eller gråta? Nej vi tar en ordvits i stället.

26 april, 2007 08:38  

Skicka en kommentar

<< Home