måndag, april 02, 2007

- Det här är en slev

Jonas Westberg berättar hur han hävdar att han använder sin jacka som kavaj och att den därför är en kavajjacka för att slippa betala garderobsavgift. På liknande sätt har jag lagt fram en plastvisp från ett större plastköksverktygsset på IKEA:s rullband. Jag ville köpa en plastvisp men det fanns bara ihop med typ slev, pastaslev och slickepott. Det gick inte att köpa en plastvisp separat. Jag la fram vispen på bandet:
– Det här en slev.
– Nej det är ju en visp.
– Nej det är en plastslev.
Kassörskan letade streckkod utan att hitta någonting. Jag hävdade att det var en slev. Hon slog i datorn. Jag hävdade att det var en slev. Hon ringde och frågade vad en plastvisp kostade men de hittade ingen. Jag hävdade att det var en slev. Till sist slog hon vispen som slev i kassan. Det var en slev.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha... så kan man också göra. Alla sätt är bra som det brukar heta.

03 april, 2007 08:52  
Anonymous Anonym said...

Är det det där som kallas civil olydnad?

03 april, 2007 20:09  
Blogger Jon Söder said...

Kommersiell olydnad?

04 april, 2007 09:10  

Skicka en kommentar

<< Home