onsdag, april 11, 2007

Och så vädret.

Östersund har just nu väldigt mycket väder. När vi vaknade i morse slog vädergivaren mot fönstret – något den aldrig gjort förut vad jag minns. Biblioteksgatan var avstängd av Polis och kommun och jag förstod inte varför. Var det för halt? Nej, läser jag på lokalnyheterna på nätet. Taket på universitetsbiblioteket håller på att blåsa av. Någon timme senare kan man även läsa om det hos DN. Tre byggnader har tappat taket och fönster har blåst ut. Min och Majs fikarast stördes av att först en vindskiva i plåt och sen en till blåser ner från huset på andra sidan vägen. Vad gör man när man ser att en vindskiva håller på att blåsa ner? Ska man gå ut och stoppa eventuell trafik och människor? Vi ringde Östersundsbostäder och polisen.

Samtidigt fladdrar en skata runt i en björk och försöker få ordning på sitt skatbo som kastas fram och tillbaka för vinden. Just idag verkar vara en dålig dag att lägga ägg om man är skata i Östersund.

Undra om alla glasrutor i balkongen är kvar när vi kommer hem.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är lugnt här idag. Men igår hade vi takläggare på taket som fick slå en bräda över takpappen för att inte halva taket skulle flyta iväg. Skatorna har jag inte sett till sedan förra veckan. De har väl blåst till Östersund.

12 april, 2007 10:57  
Blogger Jon Söder said...

Jag har inte sett ngn skata idag. Det har slutat blåsa men det snöar.

12 april, 2007 11:31  

Skicka en kommentar

<< Home