tisdag, januari 30, 2007

Kvällsgnäll i slutet av månaden

Alltså. OCR-nummer. Året är 2007 och i slutet på varje månad sitter miljontals människor och knappar in OCR-nummer på sina datorer. Korta OCR-nummer borde vara ett försäljningsargument. Funkar internetbanker jorden runt på samma sätt? Sitter folk världen över och knappar in OCR-nummer och små koder i små dosor? Eller är det ett svenskt gör-det-självfenomen i härlig Martin Timellanda? Var din egen bank. Jag har hört att Martin Timell ska vara riktigt ondsint av sig när kameran är avstängd. Däremot ska Lill-Babs vara trevlig. Fast jag har inte träffat någon. Däremot såg jag när Erik Ekstrand var bäst på Jeopardy förra veckan men tokfegade på sista frågan och förlorade för att han bara satsade 10 kronor.

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men jag klippte över till Jeopardykanalen precis lägligt till att se Erik storskratta över att han tokfegat på sista frågan som han dessutom kunde. 10:-.. ha ha ha...

01 februari, 2007 18:15  
Blogger Jon Söder said...

Jag är som regel djävligt bra på Jeopardy hemma i soffan. Men innan förra veckan kanske det var tre år sen jag såg Jeopardy. Där ser man fördelen med kala kalla väggar på ett hotell. Annars hade jag missat Ulv "da Hood" källas stolthet.

02 februari, 2007 11:05  
Anonymous Anonym said...

Jag har intervjuat han den där gubben vadheter han. Musiker, alkis, 60 nåt. Han var apotrevlig tills jag ställde min första - genomtänkta och intelligenta - fråga. Sen var han bundis den jäveln.

10 februari, 2007 23:24  
Blogger Jon Söder said...

Vem? Vem?

11 februari, 2007 14:29  

Skicka en kommentar

<< Home