fredag, januari 26, 2007

Jag knyter ihop Stockholm

Nu har jag varit i Stockholm tre gånger på en och en halv vecka. Om du tycker att de på SJ och FlyNordic börjar se välgödda ut vet du varför. Att gå runt i Stockholms innerstad är att väcka små klass- och dans-, curling- och studieresor mm till liv. Jag kopplar ihop en bio jag varit på med när jag var guest star i UR-akademin med när jag rände efter Olov och letade skivaffärer med när jag helt plötsligt höll i vad jag antog var en tjuv. När det gäller Stockholm så har det varit ett antal separata platser utan mycket inbördes förankring. Åtminstone en del av dem knyts ihop. Samtidigt som jag aldrig är riktigt säker på om jag tar en genväg eller går åt fel håll.

Jag träffade Allmänna arvsfonden i tisdags.
  • Allt blir lite roligare med en teckenspråkstolk. Särskilt den kortare av dem som var en glad variant av lilla My. Hennes miner när hon tecknade att tekniken inte fungerade var oslagbara.
  • Lite svårt att motivera varför vi ska ha pengar när samtidigt någon slåss för dövblindas rättigheter i samhället.
  • Eller ens organisationen som slåss för att döva barn ska få ha cochleaimplantat eller Astrid Trotzig som ska förbereda adoptivföräldrar på vad som komma skall - kulturarbetarens lott.

Jag har alltid funderat på hur det är att ha ett kontor. Helt plötsligt känns det som jag har tre - SV här i Östersund, SV:s förbundskansli i Stockholm och RFoD i Stockholm.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Jon! Har nog glömt att gratulera dig till ditt nya jobb så jag gör det nu, grattis!

PS. Har nu bytt både arbetsplats och min käre (Läs, egoistiske, bittre, livshatande, arbets-elake, hela-veckan-sure, föraktar-allt-o-alla) arbetskollega. DS

Hoppas att han inte har Internet.

26 januari, 2007 16:20  
Blogger Jon Söder said...

Grattis själv Pär! Hoppas dina nya kollegor är käckare. Vad har du fått för jobb nu?

26 januari, 2007 16:25  
Anonymous Anonym said...

Jag är kvar på samma firma men är stationerad i trakterna runt stan där jag i vanlig ordning exkaverar markjord medelst spade och kroppskraft, spadsnok dvs.

Ha en trevlig helg kusin!

26 januari, 2007 16:35  
Blogger Jon Söder said...

Som ett gym fast gymmet betalar dig istället för tvärtom? Vilket superjobb. Går det bra i tjälen eller är det ingen?

Säg till om de behöver en till snok på 35% som jobbar oregelbundna tider.

26 januari, 2007 16:41  

Skicka en kommentar

<< Home