fredag, januari 05, 2007

Jag skyller på Bodil Malmsten

Jag blev nominerad till Augustpriset. Jag hade skickat in några texter till ett förlag och inte hört något mer. En dag ser jag på Internet att jag blivit nominerad till Augustpriset, ett tecken på att boken blivit förlagd. Och förlaget hade inte hört av sig om att det skulle bli en bok och jag tyckte inte att allt var klart. Det fattades några texter och en del hörde väl inte dit. Men fatta, jag blev nominerad. Det måste ju betyda att den skulle bli utgiven. På förlagets hemsida kunde jag se framsidan på boken som inte ens hade kommit ut än. Den var mörkblå. Jag kunde inte fatta det. Sen vaknade jag.

Jag skyller på Viktor som blir utgiven snart och på Bodil Malmsten som ger ut lite blandade texter i böcker som Det är ingen ordning på mina papper, Det är fortfarande ingen ordning på mina papper och Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig. Den sistnämnda fick jag i julklapp och den inspirerande. Men jag tycker att det är helt OK att Dan Browns Da Vincikoden får finnas till och att den läses av så många. I övrigt är hon nästan bäst när hon är arg.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Carina Starkström said...

Inatt drömde jag att jag stal en ring värd 3000 kr. Bilderna från övervakningskamerorna sändes på tv. Varken jag eller någon annan kunde förstå varför jag gjorde det. Jag är ju ingen bov. Har bara snattat ett päronbugg för 25 år sedan. Och ringar gör sig inte så bra på mina tjocka fingrar. Så det var så jävla onödigt och därmed så mänskligt att ingen ens blev arg. Alla hade bara medlidande med mig. För att jag var människa.

09 januari, 2007 11:38  

Skicka en kommentar

<< Home