torsdag, december 14, 2006

Viktor

Och Viktor, som jag både gick Skrivarlinjen med i Gävle och läste samma skrivkurs med i Umeå debuterar i vår, läser jag. Ibland har jag fattat vad han skriver om. En gång, i början, trodde jag att en dikt handlade om en SAAB-reklam, och det var ju helt fel förstås. Men han har en fantastisk talang för ordvitsar även om han för det mesta döljer det väl. Dessutom är han redaktör för Ett lysande namn och var med i Debut 2006. Jag lyfter på hatten.

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jon!
Terese berättade att du hade skrivit en pjäs, vad handlar den om? Nuförtiden hinner jag bara läsa referat, tänkte jag säga men hur Stockholmsskadat låter inte det.
Du är bjuden på releasefesten, även om det blir hemmagjort fulvin i Varberga vardagsrum, Örebro, så vill vi ha dig där och dansa polka till Jennie from the block.
Jag minns det där med SAAB-reklamen, och ordvitsarna har jag nästan kommit till freds med, min redaktör på Modernista säger att jag är en natural born copywriter. Du såg väl det redan från början. Hoppas du har det bra och vinner många introtävlingar.

18 december, 2006 17:51  
Blogger Jon Söder said...

Det är en kortpjäs som är också kan vara en början på en längre pjäs. Jag kommer inte ihåg om jag skickade den till Terese. Vore i så fall roligt att höra vad hon tycker att den handlar om. Om att förändring och att söka sitt hem kanske. Jag har inte varit med i någon introtävling sen i maj, tyvärr. Jag vill gärna gå på en releasefest för en bok. Det har jag aldrig gjort. Hoppas att jag kan. Vet inte riktigt hur jag kommer jobba i vår.

Hehe. Natural born copywriter. När du vuxit upp och blivit stor kommer du hitta på nya "Obey your thirst" och "Nothing changes, everything is new" och fnysa åt poesin. Sen skriver du rappa Lisa Marklund-deckare och hånskrattar åt alla Sturm und Drangpretton.

19 december, 2006 18:53  

Skicka en kommentar

<< Home