tisdag, december 05, 2006

Kul och tråkigt i Torvalla förort

Tråkigt: vika tvätt
Kul: griljera skinka
Tråkigt: Decembervädret hittills
Kul: bli postivt överraskad av en nyanställd i RFoD
Tråkigt: grusat grus överallt
Kul: köpa torkad godisingefära i ett cigarettpaket
Tråkigt: vänta på svar
Kul: lämna in grejer på Jamtli och snacka lite skit
Tråkigt: skinkan kunde ha blivit godare
Kul: lyckas laga en trasig lampa (inte själva glödlampan alltså)
Tråkigt: har inte hittat förra årets favoritjulmust än (Vasa bryggerier)
Kul: Läste John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Mysskräck och socialrealism. Har just köpt Hanteringen av odöda.
Tråkigt: packa och pendla
Kul: att folk fortfarande hela tiden upptäcker att vi är nyförlovade och att vara det

Tråkigt: att på kvällen tycka att jag slarvat bort en dag
Kul: att se Greger och Lasse på Stallet i Stockholm och särskilt att se hur glad Greger blir av publiken respons efter varje låt

Etiketter: , , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter lite arbetslöst?
Den där julmusten smakar sirap. Tänk på det.

05 december, 2006 18:23  
Blogger Jon Söder said...

Jag befinner mig i två tillstånd: jobba 10-12 timmar per dag eller inte alls. Vissa dagar är jag väldigt fåhäv.

Sirap? Nä.

06 december, 2006 00:20  
Anonymous Anonym said...

Fåhäv var ett vackert ord jag inte träffat tidigare. Är det mer åt "få lite gjort" ("tafatt, onyttig") eller "kunna få lite gjort" ("enfaldig, oduglig")?

06 december, 2006 15:39  
Anonymous Anonym said...

Julmustspotting! Favoritjulmusten från Vasa bryggerier finns på Shell i Jävre, på gränsen mellan Norr- och Västerbotten.

11 december, 2006 09:08  
Blogger Jon Söder said...

Tafatt är nog rätt ord. Ungefär som att det börjar brinna i micron och man går in i rummet bredvid och undrar vad man ska göra. Fåhäv är ett ord som jag fått lära mig att det är dialektalt. Fortfarande tror jag nästan att det är rikssvenska.

Är Jävre nära Jävrebodarna?

11 december, 2006 11:37  

Skicka en kommentar

<< Home