tisdag, januari 09, 2007

Stabilt och tråkigt

  • Äntligen hemma. Från 16 december till 7 januari sov jag hemma två nätter. Jag var i Funäsdalen i två omgångar, i Skärvången och i Sveg. Två gånger passerade jag Östersund för att bara packa om och fortsätta vidare.
  • Men av nån anledning har det blivit så mycket att städa.
  • ...och på torsdag drar jag ner till Stockholm på RFoD-möte. Vi ska åka färja till Åbo och tillbaka. På tillbakavägen är det finsk folkmusikfestival på färjan som jag har för mig är lite showcaseaktig med många arrangörer på plats som vill se vad som är på gång.
  • ...och sen blir det fler Stockholmsresor i en strid ström. Jag börjar på nytt jobb och blir projektledare i Östersund och Stockholm. Det är en förstudie för vad som kan bli ett riktigt stort dansprojekt. Jag kommer ha kontor här i stan men det blir många resor. Jag kommer lära mig SJ:s och Fly Nordics tabeller utantill.
  • Nu har jag till slut köpt nya pjäxor. Under senaste året har jag hyrt pjäxor för typ 1000 kronor. Så jag gav upp att hitta ett par begagnade billiga och välpassande och slog till på ett par nya till slut.
  • Läser fortfarande på Harry Potter and the Order of the Phoenix. Det tog nästan 200 sidor innan jag kom in i trollkarlsvärlden och det blev spännande. Vissa uttryck och namn är så väl valda att de fastnar i huvudet på mig och jag går omkring och upprepar dem. Draco Malfoy och Slytherins till exempel. Och ...he said with a mirking smir on his face. Jag vet inte ens om det heter så men under julhelgen är det ett uttryck som snurrat med i huvudet.
  • Jag har lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med lägenheten i Funäsdalen. Att hyra stuga där kostar nästan mer för en vecka än vad min lägenhet kostar per månad. Samtidigt kommer vi nog inte hinna med att vara där så mycket och efter en stockholmsresa är man kanske inte så sugen på en bilresa på över 20 mil för att vara i fjällen en helg. Hmm hmm(eller som den onda paddliknande Umbridge i Potterboken säger, hem hem).
  • Och Petra har också nytt jobb. Vi är så unga och förändringsbenägna och flexibla. För ett år sedan höll jag kurser i mobiltelefoni och skrivande, jag gick en kurs på halvfart i Umeå i Skapande svenska och jag fuskade som bokare. I somras jobbade jag på Jamtli. Just nu skulle det inte göra mig något om allt blev lite stabilt och tråkigt.

Etiketter: , ,