söndag, maj 14, 2006

Fredagstankar

Tankar från i fredags som jag inte hann lägga ut:

  • Man ser fjällen, backen och Rådhuset från universitetsbiblioteket.
  • Varför bygger man platta tak på nya byggnader?
  • Blir universiteten aldrig klara? Jag tycker det byggs och borras jämnt på universiteten.
  • Snö? Nu?
  • Tankar om rapporten jag skriver som jag inte tror att det är OK att säga nu. (Wow vilken teaser, jag förstår att alla eeh tio eller nåt som läser här regelbundet längtar efter att få läsa den.)
  • Sluta borra!
  • Sluta hamra!
  • Oops. Sitter jag och låter en massa nu när jag jobbar och lyssnar på musik i ett tyst bibliotek. Hrm.
  • Kaffe.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Platta tak är ganska snyggt.
Men det går inte upp mot svagt lutande tak, pulpettak, såna utan takås alltså.
Jag var i Linköping i helgen. Tog en sväng förbi den skola där jag och Lasse Winnerbäck gick våra första år. "Någonstans här blev jag den jag är" sjöng han i huvet på mig.
Jag hade förstås kameran med mig, och fotograferade mina minnen. Då ser jag något som jag inte visste, matsalsbyggnaden har svagt lutande pulpettak. Det blev en bra ödslig bild där från skolgården. Jag tänker att min vurm för sådana tak kommer från Vidingsjöskolan.

20 maj, 2006 01:35  
Blogger Jon Söder said...

Pulpettak? Jag fattar inte. Som det brukar vara på utedass eller?Tak får väl vara platta om de vill. Det går det säkert lättare att rita dem då. Det jag mest funderar på är hur bra det är när det kommer mycket snö. Dessutom låg det vattenpölar på taket och jag bara ser hur det kommer att bli vattenskada. Så det var inte så mycket en estetisk reflektion som en praktiskt. Men alla platta-tak-problem kanske är lösta nu.

21 maj, 2006 14:56  

Skicka en kommentar

<< Home