torsdag, maj 11, 2006

Okynnesvals

Det händer ibland att Carina ringer från sin mobil, sent. Jag säger hallå hallå men hör bara ett brus. Sen lyssnar jag lite till. Då är Carina på Hoven Drovenkonsert och det är fiolsolo bakom nacken på Okynnesvals. Nu finns den utlagd på nätet. Det är en konsert från Storsjöyran 1998, sista konserten på hela Yran och man ser att det börjar ljusna. Samma konsert var jag med och dansade halling på. Jag hade inte uppträtt på länge och hade dessutom dumt nog varit ute alldeles för sent kvällen innan på Fiskefestivalen (som efter det hetat Fiske- och IT-festivalen, Julisveg och i år heter Björnfesten) i Sveg. Så jag gissar på att jag var sådär lagom bra. Dessutom spelade de hallingen väl sakta.

Men men. Det var jävligt häftigt att vara med. Jag stod i buffékön mellan Jerry Williams – idol sen jag var typ 5 år – och Anouk som numer är bortglömd MTV-one-hit-wonder. Efteråt ville Jens (sax) bjuda på öl. Men jag samåkte med andra till Sveg och skulle köra. Jag höll på att somna mellan Rätan och Överhogdal bakom ratten.

Sa jag att jag är fan? Det är jag – snudd på stalker.

För övrigt ska de spela i pausen på Fotbolls-VM när Sverige spelar mot Paraguay. På Potzdamer Platz. Titta gärna på deras turnélista på hemsidan. Inte så lång för i år – men bisarr som vanligt. Bygdegårdar och världsstäder om vartannat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det händer också ibland att jag ringer sent och låter dig lyssna på Doktor Kosmos live. Då tänker jag att du kanske också tänker på Linköpingsteknologerna på Herrgårn som mitt i "Stoppa valfriheten" plötsligt började lyssna på texten och inte längre visste hur de skulle hantera sin vilja att partyvråla med i refrängen.

13 maj, 2006 18:11  
Blogger Henrik P said...

Hehe, det är samma status på mig - fan, snudd på stalker.

13 maj, 2006 23:23  

Skicka en kommentar

<< Home