fredag, maj 05, 2006

På bibliotek


Idag har jag suttit på biblioteket, på universitetsbiblioteket. Räknat statistik och kommenterat en enaktare. Det är så skönt på bibliotek. Jag hängde på biblioteket hemma redan som typ 8-åring. Läste Lucky Luke, Asterix och Kamratposten. Senare Illustrerad vetenskap och lite vad som helst. Och lyssnade på musik. Lillgammal redan då. Idag var det extra lugnt. Östersundskt sommarväder. Ytterligare en fördel är att jag inte kommer åt Internet där. Då måste man var student. Jag har noll impulskontroll just nu. Ta bort frestelserna.

Såg Kjell-Erik Eriksson och Peter Roos spela till lunchkonsert, p4-toppen anno 1876. Helt grett men jag vill dansa när de spelar och inte sitta i solen i en kyrka på en träbänk. Men det var bra. Tänk och få höra Lasse Sörlin med dem. Det skulle vara Fiolfolkmusikjämtlands svar på de tre tenorerna.