måndag, maj 08, 2006

Storsjön och lite cykeldata

Isen på Storsjön gick upp. Jag tror det var i söndags. På väg hem från stan ikväll cyklade jag längs stranden. Jag är glad åt att inte bo på en slätt längre och att ha nära till en sjö. Oftast så gör jag inget med sjön. Men bara att möjligheten finns att jag på väg hem kan gå vid den och kasta stenar i den betyder mycket för mig. Det blir inte sämre av att man kan se Oviksfjällen. Visst, Roxen är också fin, men den ligger lite långt från själva stan (Lkpg).

Data från cykeldatorn (som jag minns det):
Topphastighet: 52,6 km/h
Snitthastighet: 16,9 km/h
Totalsträcka: 142 km.

Jag har kört 14 mil på tre veckor. Det är jag nöjd med. Jag vet, det är ingen bragd. Vasaloppet är 9 mil och det åker de på en dag och då åker de skidor. Vättern runt är 30 mil. Men jag är inte ute efter att göra en svensk klassiker. Jag mäter bara det jag gör ändå. Största skillnaden nu är jag cyklar fortare utför backen mot Lillsjön.

1 Comments:

Blogger Jon Söder said...

Kul! Du kanske har någon granne som renoverar. Allt går i cirklar eller spiral i alla fall. Jag väntar på eternitplattans återkomst. Det är ju både enkelt och underhållsfritt.

Slätten har ett schysst vår- höst- och sommarklimat som jag kan sakna. Östersundarna är inte alls vana vid värme. De mår illa av värme när det är varmare än 22 grader. Östersund är inte helt representativt när det gäller vädret i Jämtland. Det är kallt på sommaren och varmt på vintern för att vara på dessa breddgrader.

Gubbe? Du? Gubbe är som andra diagnoser, man kan vara mer eller midre. Ha gubbliknande drag. Jag vet inte exakt vilka kriterier som krävs för att man ska vara gubbe. Men några drag har man allt samlat på sig.

09 maj, 2006 23:41  

Skicka en kommentar

<< Home