söndag, oktober 01, 2006

Shoppingbloggen

Det är ju så fränt med shopping. Jag ska inte vara sämre. Här kommer den kanske lite okompletta shoppinglistan:
Senaste köpta tekniska pryl:
En pod (ej i-pod) från eBay med 4 GB minne, radio, inspelning, och filmvisning för under 700 inkl. frakt. Ska bara se om den 1. kommer fram och 2. fungerar.










Teknisk pryl, pod utan i

Senast köpta klädplagg:
Vit slips till farfars begravning. 99 kr på Domus. Före det tror jag att det var ett par svarta jeans på samma affär för 199 kr av märket Henry Pearson.

Senast köpta skor:
Ett par Everest på Stadium för 299 kr av liknande modell som mina gamla Salamon som kostat 900 och spruckit på samma ställe på båda skorna. Gympadojjor som ser ut som kängor utan skaft.

Senast köpta frukt:
Vindruvor på Prix. En låda för 19 kr.

Senast köpta alkohol:
Ett sexpack folköl på Prix. Micropopcorn ingick, allt för 49.90 + pant. Norrlands Guld.

Senast köpta CD:
Hoven Drovens "Jumping at the Cedar" som ingick i Goody bagen till deras släppfest.

Senast köpta disktrasa:
Wettex på Prix. Här är man märkesbög.

Senast köpta tub:
Makrill på tub. 2 tuber för 30 kr om man har medmerakort på Prix. I'm a sucker.

Senast köpta bröd:
Finax trekorn som man rör ihop och jäser själv.

Senast köpta fikabröd:
Kannapé (med reservation för stavningen) med tosca på. Köpt på Wedemarks. Petra försökte överraska mig med detta bakverk när vi bodde i Linköping och hon jobbade i Stockholm. Hon dammsög Stockholms och Linköpings caféer och konditorier utan lyckas. Men i Östersund finns det på flera ställen.

Saker jag vill köpa just nu:
Gummistövlar, bil, telemarkspjäxor. Men först måste jag fundera lite och hitta rätt grejer.

Vad är det med folk och listor? Varför läser ni sån skit?

3 Comments:

Blogger Översättarhelena said...

Det är ju fränt att läsa listor!

02 oktober, 2006 11:46  
Blogger Henrik P said...

Jag köpte en pytteliten snygg mp3-spelare med 1 gig på Tradera. Den slutade funka efter två veckor. 600 spänn i sjön.

Vad ska du köpa för telemarkpjäxor? Och var? Jag vill också ha! Men det är så dyrt... ska ju köpa skidor nu också.

11 oktober, 2006 14:15  
Blogger Jon Söder said...

Jag har alltid sån köpångest för typ pjäxor. Förra våren provkörde jag i alla fall 5 par. Jag var hyfsat nöjd med ett par, men de var så dyra och jag var så fattig (vad fan det är ju bara en hobby bland många för mig). Nuförtiden passerar jag Skalet med jämna mellanrum så det kan ju bli där om det inte blir kring Funäsdalen även om det är lite tunnsått där.

12 oktober, 2006 01:42  

Skicka en kommentar

<< Home