måndag, september 18, 2006

Valintervju med mig själv

Hur det känns efter valet:
Blä. Det här trodde jag inte. Jag blir mordisk när jag ser alliansens partiledare i samma soffa.

Mer då?
Ja, hur ska det gå egentligen? Jag har inte ens vågat tänka på allt som borgarna ska kunna förstöra den här gången. Det konstiga är att senast det var maktskifte så fortsatte sossarna i ungefär samma takt med nedmonteringen.

Några prognoser om framtiden?
Det enda ljuset i det stundande mörkret är en blivande högkonjunktur för arg musik så som punk, politisk hip hop och kanske till och med folkmusik. Senast borgarna hade makten hade både punk och folkmusik en blomstringsperiod.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Blomstringsperioden är redan här, om än snarare elektrotrubadurpunk (eller nåt). Missa inte Henry Chapman på nåt som heter "Corazon @ Exx Lounge" hos er i Östersund imorgon (22 september). Hälsa från mig.

Här är ett utdrag från HC:s låt Badtunnan:

"Hej hallå, det är vi här i badtunnan!

Det finns en tredjedel här,
som inte vill jobba bara vara till besvär
och ligga folk till last.
Nu får dom stå sitt kast,
för nu ger vi igen.
Gå och snylta på vår stat, är allt de duger till.
Dom äter skräpmat, och springer sen på gym.
Ta era bidrag och rym,
för nu vaknar tigern!

Hej hallå, det är vi här i badtunnan.

Ni skulle inte tvingats oss att kliva upp ur tunnan,
vi gillar inte att slåss men ni störde vårat bad.
Ni ska vara riktigt glad
att vi bara tar det som tillhör oss.
Här i Sverige där vi bor,
premierar vi hor.
Dom som inte tar en chans
är dom som kommer nånstans,
jag vill inte va med på det här nå längre - fy fan.

Hej hallå..."



Corazon @ Exx Lounge /w. Black Light Co., Östersund 22 september

http://www.partisanmusik.com/

21 september, 2006 17:50  
Anonymous Anonym said...

tjenare
tänka sig här sitter man på jobbet en lördag kväll och väntar på att få gå hem till eländet där hemma och så hittar man in på din bloggg. det var inte vad man trodde när man gick för andra gången till jobbet idag
nu är jag lite nyfiken på hur du har det
å vem du har det med.skulle inte en resume på jons lilla liv fram till dag vara på sin plats i blogggen

23 september, 2006 21:35  
Blogger Jon Söder said...

Det kanske man kan tänka sig. Och vem är du?

Missade Henry Chapman eftersom jag var 21 mil bort och jobbade.

25 september, 2006 11:02  
Anonymous Anonym said...

Jag kände dig en gång men det vore dumt att säga att jag känner dig nu jag tror bestämt jag var ett hack ovanför dig i klasslistan.

25 september, 2006 13:18  
Blogger Jon Söder said...

Mmm. En av de där maddarna i konstig mössa. I see.

Smart att använda din arbetstid till att läsa bloggar.

25 september, 2006 15:14  
Anonymous Anonym said...

på jobbet igen. men visst var mössorna vackra.
bebisgula, grisrosa och bebisblåa. vi måste varit stans coolaste någongång på 80 talet. maila vetja té sverin@passagen.se ska vi surra mer om nya och svunna tider

25 september, 2006 16:57  

Skicka en kommentar

<< Home