söndag, september 10, 2006

Dop mm

Det var ett sött dop med fin sång av Emil och mat som gästerna tyckte var exotiskt precis som de ska tycka - älgkött och potatis med bl. a. kantareller till. Och jag kunde berätta hur vanligt älgkött var när jag var barn och vi pratade om det är ju så mycket björn nu också. Och hjortron till glassen också. Jordå.

Men mest är jag snorig och harklig och näsan rinner, halsen kittlar, ögonen vill rinna och iobland andas jag med öppen mun. Sist jag var såhär blev jag så hes att jag blev åksjuk av vibrationerna från min egen röst. Jag tålde inte min egen bas.

Och inte har jag köpt någon bil. Jag är rädd för att inte upptäcka dolda, eller för den delen, helt uppenbara fel. Så nu är det älgjakt och pappa vill ha 245:an och jag lånar morfars 740 istället.

Besökte Blue Mountain Boys släppfest igår. Konge - skulle jag sagt om jag var norrman.

Jag har tackat ja till lägenheten i Funäsdalen.

På lördag är det släppfest igen. Jag är inbjuden och är stolt som en tupp.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Släppfest är f.ö. också ett vackert ord. Konge.

13 september, 2006 00:10  

Skicka en kommentar

<< Home