torsdag, augusti 10, 2006

Urkult mm

Jag har mycket att skriva om, men har helt plötsligt lite tid. Har i alla fall varit på Urkult med Petra, Carina och Hummel. Som vanligt var det en höjdare och som vanligt var vädret perfekt när vi är där. Jag gillade särskilt att bada i Nämforsen, Cirkus Urkus med clowner, Sirkus Alfons och skojig akrobatik med gungbrädehoppning. Andra generationens konsert var riktigt bra också.

Träffade flera bekanta - Joel som läste regi i Gävle var där som turnéledare för clowner utan gränser, Terese och Jessica på skrivarkursen i Umeå, Henrik var där och jobbade och skrev för LT och bleb hejad på av Niklas med nyckelharpan. Och Ulrika Bodén - som jag nog aldrig pratat med - berättade att hon just varit på romantisk weekend i ... Sveg av alla platser. Men bäst var tälthänget. Jag blev intervjuad av Göteborgs studentradio när jag spelat munspel, vi mös och pratade. Roligast var en del av Hummels historier och särskilt den estninska folksången. När stämningen är rätt är det riktigt kul att höra och se hur han och andra lever sig in i en historia. Bildserien nedan är togs när Anders Borgehed fyllde 25.















"Annat var det när..."



















"!!!"



















"... såhär..."














Och här står vi på toppen av den dramatiska kurvan.














"... sa han!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner Mats i Andra generationen. Såg du på Aktuellt för länge sedan på Vänsterns kongress när han spelade sax för en dåligt dansande Ohly? Det var skräck-roligt.

14 augusti, 2006 02:47  
Blogger Jon Söder said...

Såg inte det tror jag. Jag vimsar ihop politikers försök att vara folkliga. En del tror jag att jag har sett fast jag inte sett och tvärtom. Tror jag. Ohly vet jag inte riktigt. Känner ni varandra för er långa blonda hästsvansars likhet under din tid i Göteborg? Och gratis till nya barnet så jättemycket.

15 augusti, 2006 16:55  

Skicka en kommentar

<< Home